A A A

 

Serviciul „Telefonul Copilului” a recepționat până în prezent 18 000 de apeluri

Ultima zi a anului 2016 a fost memorabilă pentru consilierii Serviciului de asistență telefonică gratuită pentru copii din Republica Moldova. În data de 31 decembrie, aceștia au înregistrat al 18 000-lea apel de la lansarea serviciului „Telefonul Copilului”. Acest număr reflectă 14 732 apeluri unice şi 3 268 apeluri repetate, dintre care 12 156 au fost copii și 2576 adulți.

 

Principalele subiecte adresate specialiștilor de către copii sunt: comunicarea defectuoasă cu părinţii sau rudele apropiate, probleme de relaţionare între semeni, hârțuire în şcoală sau în cercul de încredere, lipsa de comunicare şi sentimentul de singurătate, probleme emoţionale, subiecte de sexualitate, cazuri de violenţă, neglijare, exploatare sau trafic al copilului. Vârsta copiilor care au telefonat la numărul 116 111 variază de la 9 la 17 ani.

 

De serviciile „Telefonul Copilului” au beneficiat și persoanele adulte care se informează despre: servicii alternative de protecţie, modalitatea de stabilire a regimului de întrevedere, modul de obţinere a ajutorului material, procedura de înscriere în instituţii preşcolare, drepturile copilului și obligaţiunile părinţilor în raport cu copiii etc.

 

Totodată, persoanele terţe din comunitate și adulţii raportează cele mai grave cazuri de încălcare a drepturilor copilului, astfel 816 din apeluri au vizat 2 sau mai mulţi copii implicaţi direct în situaţii de violenţă, neglijare, exploatare sau trafic.

 

Informaţia recepţionată la Telefonul Copilului privind cazurile suspecte a copiilor în situaţii de risc este expediată prin intermediul Fişei de sesizare a cazului către autoritatea tutelară locală (primarii de sate, comune şi oraşe) sau autoritatea tutelară teritorială (Direcţiile asistenţă socială şi protecţie a familiei/Direcţia municipală pentru protecţia copilului Chişinău).

 

Amintim că „Telefonul Copilului” 116 111 este un serviciu telefonic de asistență gratuită pentru copii, care şi-a început activitatea la 4 iunie 2014, fiind gestionat de Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei și implementat de Centrul Internaţional „La Strada”. Telefonul Copilului oferă suport emoțional atât copiilor, cât și părinților aflați în dificultate și de informare în domeniul drepturilor și protecției copilului. Serviciul activează non-stop, apelul este gratuit, confidențial și anonim. Acesta dispune și de mijloace de comunicare pe internet: skype: TelefonulcopiluluiMoldova116111 și pagina web: www.telefonulcopilului.md.