A A A

 

Circa 33.000 de copii au beneficiat de consiliere la serviciul „Telefonul Copilului” pe parcursul a 5 ani de activitate

Pe parcursul a 5 ani de activitate a Serviciului de asistență telefonică gratuită pentru copii 116-111, specialiștii psihologi au consiliat  32.974 de persoane din toată țara (26 171 apeluri unice şi 6 803 apeluri repetate),  printre care:  21 897 de copii și 4 274 de părinţi/îngrijitori, vecini,  rude, etc. La fel, circa 2059 de copii victime a violenţei neglijării, exploatării sau traficului au primit asistență din partea psihologilor serviciului „Telefonul Copilului”.

 

Problemele raportate specialiștilor de către copii sunt: comunicarea defectuoasă cu părinţii sau rudele apropiate, probleme de relaţionare între semeni, hârțuire în şcoală sau în cercul de încredere, lipsa de comunicare şi sentimentul de singurătate, probleme emoţionale, subiecte de sexualitate, cazuri de violenţă, neglijare, exploatare sau trafic al copilului. 

 

Informaţia recepţionată la Telefonul Copilului privind cazurile suspecte a copiilor în situaţii de risc este expediată prin intermediul Fişei de sesizare a cazului către autoritatea tutelară locală (primarii de sate, comune şi oraşe) sau autoritatea tutelară teritorială (Direcţiile asistenţă socială şi protecţie a familiei/Direcţia municipală pentru protecţia copilului Chişinău).

 

De serviciile „Telefonul Copilului” au beneficiat și persoanele adulte care se informează despre: servicii alternative de protecţie, modul de obţinere a ajutorului material, drepturile copilului și obligaţiunile părinţilor în raport cu copiii etc.

 

„Scopul nostru este ca toți copii din Republica Moldova să cunoască despre acest număr, să sune și să vorbească despre problemele cu care se confruntă, să se  informeze despre drepturile lor şi modalităţile prin care acestea pot fi realizate şi apărate. Iar noi, specialiștii în domeniu, să intervenim la timp ca să prevenim situațiile de criză în care sunt implicați copii”, a declarat secretarul de stat în domeniul asistenței sociale, Viorica Dumbrăveanu. 

 

„Copiii au nevoie de hrană emoţională, de protecţie, afecţiune exprimată în cuvinte şi comportamente pozitive din partea adulţilor. La Telefonul copilului ascultăm copiii şi îi încurajăm să exploreze lumea în siguranţă şi să cunoască ca orice problemă are o soluţie”, a subliniat Svetlana Nichitovschi-Moisa, manager „Telefonul Copilului”. 

 

Amintim că „Telefonul Copilului” 116 111 este un serviciu telefonic de asistență gratuită pentru copii, care şi-a început activitatea la 4 iunie 2014, fiind gestionat de Ministerul Sănătății, Muncii și Protecţiei Sociale și implementat de AO „CNFACEM”.  Telefonul Copilului oferă suport emoțional atât copiilor, cât și părinților aflați în dificultate și de informare în domeniul drepturilor și protecției copilului. Serviciul activează non-stop, apelul este gratuit, confidențial și anonim. Acesta dispune și de mijloace de comunicare pe internet: skype: TelefonulcopiluluiMoldova116111 și pagina web: www.telefonulcopilului.md.

 

Telefonul Copilului operează cu număr pan-european 116 111, accesibil în 28 state UE. În lume există 193 de linii telefonice pentru copii în 146 ţări, acestea fiind parte a unei reţele globale, cunoscute sub denumirea de  Child Helpline International Foundation. Din noiembrie 2018, Telefonul Copilului din Republica  Moldova a devenit parte a acestei reţelei internaţionale.