Font Mărit
Alb - Negru
Cursor vizibil

2157 de persoane cu dizabilități au apelat la Serviciul de Asistență Telefonică Gratuită pentru Persoanele cu Dizabilități 080010808, pe parcursul anului 2019

04/03/2020
2157 de persoane cu dizabilități au apelat la Serviciul de Asistență Telefonică Gratuită pentru Persoanele cu Dizabilități 080010808, pe parcursul anului 2019

Din numărul total de apeluri, 62% reprezintă apelurile din instituțiile rezidențiale, 35% – apelurile din comunitate, iar în cazul a 3% – localizarea apelurilor nu a fost identificată.

Printre problemele sesizate de către persoanele cu dizabilități sunt: încălcarea drepturilor și limitări în accesarea serviciilor specializate, nevoi de comunicare, probleme de relaționare,  acces la servicii sociale, consiliere psihologică, încălcări raportate în cadrul instituțiilor rezidențiale.  Datele au fost prezentate astăzi,  în cadrul unei Mese rotunde, la care au participat reprezentanți ai autorităților publice, ai instituțiilor de stat din domeniul drepturilor și ai organizațiilor societății civile din domeniu.

„Statul asigură și elaborează politici pentru protecția  drepturilor acestei categorii de persoane, la servicii sociale, medicale, de educație, infrastructură, angajare în câmpul muncii.  Dar, în ce măsură noi, societatea, respectăm drepturile persoanelor cu dizabilități? Ce facem noi pentru ca persoanele cu dizabilități să fie parte a societății cu drepturi depline? Acest serviciu fost instituit pentru ca vocea persoanelor cu dizabilități să fie auzită, prin problemele raportate de ei  să  îmbunătățim calitatea serviciilor prestate persoanelor cu dizabilități din perspectiva respectării drepturilor omului”, a declarat ministrul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale, Viorica Dumbrăveanu.

Apelanții Serviciului au obținut acces gratuit la informație, în conformitate cu prevederile Convenției ONU privind Drepturile Persoanelor cu Dizabilități și actelor legislative și normative naționale.  Prin intermediul Serviciul au fost identificate, referite și sesizate mai multe cazuri de încălcare a drepturilor persoanelor cu dizabilități către organele responsabile și organizațiile partenere.

„Pentru anul curent Serviciul își propune drept scop stabilirea și menținerea relațiilor de colaborare cu organele competente și organizațiile partenere pentru identificarea situațiilor de încălcare a drepturilor persoanelor cu dizabilități”, a accentuat directorul Asociației Obștești „Keystone Moldova”,  Ludmila Malcoci.

Serviciul de asistență telefonică gratuită pentru persoane cu dizabilități 080010808 este un serviciu național creat în scop de prevenire și reducere a situațiilor de încălcare a drepturilor persoanelor cu dizabilități. Asociația Keystone Moldova administrează și gestionează Serviciul de asistență telefonică gratuită pentru persoane cu dizabilități în baza contractului de achiziție cu Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale al Republicii Moldova. Acest Serviciu a fost lansat și pilotat în anul 2017 de către Asociația Keystone Moldova cu suportul financiar al Uniunii Europene.

Spread the love